Suomen Enneagrammi Ry

• Ilona Mäkinen, tapahtumavastaava
  • Piritta Krogell, varajäsen
  • Auli Malimaa, varajäsen

Yhdistyksen hallitukseen saat yhteyden lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@enneagram.fi

enneagrammiyhdistyksen hallitus

Suomen Enneagrammi ry on perustettu vuonna 1995 – vain vuosi kattojärjestö IEA Globalin perustamisen jälkeen. Yhdistyksen tarkoituksena on olla yhdyssiteenä enneagrammista kiinnostuneille ja tukea heidän kehittymistään ihmisenä käyttämällä enneagrammin toimintamallia ja menetelmiä.

Enneagrammiyhdistyksen jäsenet ovat osa globaalia yhteisöä. Yhteisö koostuu eri maiden enneagrammiopettajista, sitä työssään käyttävistä, siitä kiinnostuneista sekä kansainvälisestä enneagrammijärjestö IEAsta (International Enneagram Association) ja maiden paikallisista yhdistyksistä.

IEA luo vision, mission ja arvot, joita paikallisyhdistykset toteuttavat kattojärjestön eettistä ohjeistusta seuraten. Suomen Enneagrammiyhdistys on ollut International Enneagram Association -jäsen vuodesta 2006 alkaen.

Paikallisia yhdistyksiä (IEA National Affiliates) on mm. Pohjoismaissa, Alankomaissa, Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa, Egyptissä, Kiinassa, Koreassa ja Etelä-Amerikassa. USAssa on myös osavaltiollisia yhdistyksiä, IEA Regional Chapters. IEA järjestää globaaleja konferensseja, akkreditoi enneagrammiopettajia ja -koulutusohjelmia sekä tukee toiminnallaan paikallisia yhdistyksiä ja niiden konferensseja.

Paikallisten yhdistysten jäsenillä on halutessaan mahdollisuus liittyä myös IEAn henkilöjäseniksi.

Tutustu Suomen Enneagrammiyhdistyksen ’Numeroiden valossa’ -historiikkiin, jossa kerrotaan yhdistyksen ensimmäisistä 20 vuodesta tarinoin ja kuvin:

Finlands Enneagramförening

Finlands enneagramförening, grundad år 1995, är ett forum för enneagramintresserade. Föreningen följer den internationella enneagramföreningens (International Enneagram Association, IEA) etiska regler. Enneagrammet är en modell som beskriver nio olika mänskliga beteendestrategier. Med modellens hjälp kan man öka sin självkännedom och förståelse för andra, och föreningen vill med sin verksamhet tjäna dessa syften. Föreningen ordnar bl.a. temakvällar, koordinerar smågruppsverksamhet samt samlar sina medlemmar till en årlig fest med gästföreläsare från Finland och utlandet. Dessutom upprätthåller föreningen Internetsidor och skickar ut ett medlemsbrev 4–5 gånger per år med information om kommande evenemang. Föreningens verksamhet sker huvudsakligen på finska.

The Finnish Enneagram Association, IEA Finland

The Finnish Enneagram Association or IEA Finland, founded in 1995, is a forum for people interested in the Enneagram. IEA Finland  adheres to the ethical rules determined by the International Enneagram Association. The Enneagram is a theory of nine different strategies of human behaviour and a method for enhancing personal growth and understanding of others. IEA Finland supports its members’ development in these areas by organizing seminars, coordinating self-growth groups, issuing a newsletter and following closely the development in the field. IEA Finland also organizes banquets with internationally renowned Enneagram experts as guest speakers. Most events are open to the public. The main language of IEA Finland is Finnish.